II ja III Peipsi Järvefestival (2017-2018)
Partnerid:
Piiriveere Liider, Peipsi-Alutaguse Koostöökoda, Jõgevamaa Koostöökoda, Peipsi Kalanduspiirkonna Arendajate Kogu, Tartumaa Arendusselts
Projekti üldeesmärk: Eesmärk on külastajatele tutvustada Peipsi järve ja piirkonda tavapärasest märksa põnevamal moel.
Projekti alaeesmärgid:
• Tõsta Peipsi järve osatähtsust ja kasutamist;
• luua Peipsimaale huvitava, põneva ja jätkusuutliku piirkonna kuvand;
• tuua piirkonnale tuntust ja külastajaid nii sise- kui välisturistide hulgas;
• tutvustada piirkonna kultuurilist eripära, kohalike traditsioone ja maitseid;
• toetada piirkonnas turismi turdumisega ja arendamisega seotud tegevusi ja Leader ning Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi (EMKF) projektide elluviimist.
Tegevused:
II ja III Peipsi Järvefestivali korraldamine peipsiäärsetes sadamates.
Projekti vajalikkus, sihtgrupid ja kasusaajad:
Projekti ja koostöö vajalikkus tuleneb vajadusest tutvustada Peipsi järve ning selle veelisi tegevusi, sh. sadamad, kalandus, purjetamine jms. Tutvustada laiemale üldsusele kohalike ettevõtjate toodangut ning teenuseid; tutvustada kohalikku kultuuripärandit; suurendada piirkonna korduvkülastajate arvu.
• Projekti tegevuspiirkonna ettevõtjad ja kohalikud aktivistid,
• Projekti tegevuspiirkonna kogukonnad, kohalikud omavalitsused, arendusorganisatsioonid ja koostöövõrgustikud;
• Kaudseteks kasusaajateks on kõik piirkonna elanikud - suurenenud turistide arvu tõttu tõuseb piirkonna tulubaas, mis omakorda aitab kaasa uute töökohtade tekkele ning investeeringute suurenemisele piirkonnas.
Oodatavad tulemused:
• Peipsimaa maine turismisihina on hea.
• Kasvab külastajate teadlikus Peipsi järve kasutamise võimalustest;
• Kasvab külastajate teadlikus kohalikest traditsioonidest, kultuuride erinevusest ning kohalikust toidukultuurist,
• Peipsimaa on saanud tuntumaks sihtturumaades: Soome, Läti, Holland, Valgevene, Venemaa.
• Kasvanud on korduvkülastajate arv, samuti ööbimisega külastajate arv.
• Kasvab kohalike omavalitsuste tulubaas.
• Kasvab Peipsimaa teenusepakkujate arv ja kasvab ka teenuste mitmekesisus. Kui turiste ja külalisi jätkub, on ettevõtjad positiivsemalt meelestatud investeerima turismi – ja tema tugiteenuste arendamisse.
• Kogukonnad ja kohalikud ettevõtjad on pidevalt kaasatud Peipsi Järvefestivali korraldamisse ja läbi viimisesse. Tekkinud on uued koostöövõrgustikud, uued tooted ja teenused.









